lördag 15 oktober 2011

Hejsan hoppsan!

Brorsan har tjatat om en trolldräkt nu ganska länge så mormor och morfar har tillverkat en!



Så här flinar ett troll,vi tyckte båda det var mycket passande att framtänderna fattas.





Gubben vill bara spela wii spel mest jämt om han bara fick och är mycket besviken om han inte får eller jag tycker att det räcker..... men så hände det ikväll att batterierna tog slut i kontrollen och vi hade inga fler så det vart väldigt ledsamt här ett tag men efter en stund kommer han med en spelkontroll som inte går på batteri, visar mig och säger- nej nej slut....det hade inte ens jag tänkt på med det tänkte han minsann ut för det var viktigt för han. En sån sak gör mig så glad, att han visste att den inte går på batteri utan har sladd.


så kvällen var räddad!


Men sen skulle vi titta på film .


Rädda willy!!  gubben vart väldigt tagen av den stora späckhuggaren och pratade mycket om en scen där det var barn som slog på den där stora tanken som willy var i och hur han inte tyckte om det och blev arg och simmade emot glaset. ..kul att se hur han förstog handlingen i filmen och att han blev så glad när Willy blev fri på slutet och förklarade då för mig att det var mamma,pappa,mommo och moffa som väntade på willy där i havet....♥

2 kommentarer:

K sa...

Gulligare troll får man leta efter.
Kram.K.

K sa...

Jag vet!!!! Han är en klok pojke.
Kram K.